نمایشگاه تخصصی دام، طیور، شیلات و آبزیان در هرات (افغانستان) 8 الی 10 مرداد

دانلود بروشور الکترونیک

دانلود فراخوان

دانلود فرم ثبت نام

این شرکت پس از برگزاری 7 دوره نمایشگاههای اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان (دو دوره در هرات، یک دوره در مزار شریف- چهار دوره در کابل) و با عنایت به گسترش روز افزون سطح تعاملات تجاری و اقتصادی فی مابین جمهوری اسلامی ایران در جمهوری افغانستان در نظر دارد با مجوز شماره 97/420/5657 مورخ 97/02/17 سازمان توسعه تجارت ایران از تاریخ 10 لغایت 12 مردادماه سال جاری، نسبت به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت دام،طیور،شیلات و آبزیان در هرات افغانستان اقدام نماید.

صنعت دام و طیور و صنایع وابسته به آن در کشور افغانستان از یک دهه پیش در حال گذار از رویکرد سنتی به صنعتی میباشد. احداث چندین گاوداری و مرغداری صنعتی در دهه گذشته در شهرهای صنعتی و روبه رشد نظیر کابل،هرات،جلال آباد،بلخ و قندهار موکد این موضوع میباشد.

آمار وزارت مالداری و زراعت کشور افغانستان، سرمایه گذاری در این صنعت را در سالهای اخیر همراه با رشد مثبت نشان میدهد بنحویکه سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری در صنعت پرورش و تولید خوراک طیور تنها بخشی از آن میباشد. بیش از 10800 واحد تولیدی جدید در زمینه تولید گوشت و تخم طیور نیز در حال راه اندازی است بطوریکه در بخش طیور در ایالت قندهار در جنوب افغانستان بیش از 450 مزرعه تولید مرغ گوشتی و 12 مزرعه تولید تخم مرغ طی شش سال اخیر فعال شده است.